sobota, 22 listopada 2008

Democamp.pl i co mówiły fundusze...

W czwartek miałem okazję pojechać do Poznania na Democamp i chciałbym napisać kilka słów na temat nieco inny niż poruszany przez chociażby antyweb czy netto. Mianowicie, chciałbym skupić się przede wszystkim na funduszach, rozmowach z nimi i pewnymi wnioskami w kontekście inwestycji w startupy.

Po pierwsze, fundusze nadal mają z czego wybierać. Pomimo, że w ostatnich paru latach znacznie zwiększyła się liczba funduszy (seedowych głównie) w Polsce, to zwiększyła się też liczba zgłaszanych projektów do nich, a jednocześnie też ich jakość (tak przynajmniej stwierdziło część z moich rozmówców).

Z drugiej strony, nadal zdarzają się "kwiatki", które nadawałyby się na basha; co więcej, wyniki przedstawionego przez Norberta z BAS badania LaunchIT! pokazują, że ponad 90% przedsiębiorców przychodzących do funduszy samokrytycznie stwierdza, że po prostu są źle przygotowani.

Co ciekawe, Michał z BAS (którego miałem okazję spotkać w piątek na debacie na SGH w Warszawie) podkreślał mi, że nawet jeśli projekt nie jest jeszcze opracowany, to jeśli jest bardzo dobry, to czasem na początek wystarczą dwa zdania emailem, aby wstępnie zainteresować fundusz...

Ponieważ z przeprowadzonych rozmów mam jeszcze sporo notatek do przetworzenia, pozostałymi kwestiami zajmę się później. Tymczasem dziękuję Adamowi, Krzyśkowi, Wiktorowi i innym osobom z ich firm, które organizowały Democamp (i których nie miałem okazji jeszcze poznać) za fantastyczne przygotowanie imprezy.

Brak komentarzy:

Related Posts with Thumbnails